Saturday 27 August 2011

Anak Yang Bijak Tetapi Nakal dan Malas

Ini anak saya yang sangat nakal. Nama dia Hanah Nadia. Umur dah 7 tahun. Tahun 1 dah la ni. Cukup culas nak belajar terutamanya baca Quran dan Solat tapi puasa ok la pula. Yang dia suka, buka PC..main games, FB dan macam-macam. Susah dia nak tidur siang hari. Hemm bila magrib mata tak
boleh nak buka. Tidur dengan tidak gosok gigi. Ni ler sebabnya Solat magrib, Isyak dan baca Quran leboh gitu jer.. Bila bangun tak pandai nak duduk diam. Buat kerja semuanya nak cepat. Alhasilnya emmm.. hancus. Bercakap memang petah. Kita cakap satu dia dah beribu. Kadang-kadang saya pun kena hentam dengan dia..
Satu lagi perangai dia suka bergaduh dengan abang dia yang berumur 11 tahun. Memang di tidak boleh kalah. Bila bergaduh macam-macam dia buat. Stokin abang yang dia tolong basuhkan akan diambil dan dikotorkan kembali. Tapi tak lama dia bergaduh. Lepas setengah jam tengok-tengok ada dalam bilik abang dia bermain bersama-sama. Lepas setengah jam bergaduh balik.. Emmm..macam Tom N Jerry. Bila ler dia nak berubah pun tak tau..

Hanah....Suatu hari nanti abah nak tengok Hanah berubah. Kalau Hanah rajin belajar tentu boleh jadi anak yang bijak..

1 comment:

  1. As salam tuan umah, tmpt follower takde ni nak follow back.

    ReplyDelete